NZLieyana Official <data:blog.pageTitle/> <data:blog.pageName/> | <data:blog.title/>

Gemuk atau Kurus?

Budak perempuan suka macam ni kan. Kadang-kadang aq geram jugak kalau tengok budak perempuan yg macam ni. Tak sedar ke walaupun hang kata hang tu gemuk tapi hang tetap kurus keding depan mata orang. Malah kadang-kadang orang macam ni la yg akan buat seseorg yg berisi itu tersinggung.

Cerita ni ada sama ada lain jugak la dengan kisah aq pada hari ini. Seriously aq rasa Tersinggung sangat. Maaf ye makcik. Tapi saya tidak boleh menyembunyi kan perasaan saya. 

Aq tau la anak dia comel molek cun melecun, tapi ada ke dia ckp aq benda xpatut. Hummm. . Meh sini aq tegakkan pendirian aq. Yup. Tak dinafikan, disebabkan satu ketika dulu sekelip mata aq jadi begini. Haa.. ni semua kerana mak sedara aq, si penjual cake tu. ini semua sbb si ibu selalu suruh bawa kek bila balik sini. Hahaha.. siapa yg x suka kek kan. 

Tapi selepas itu, aq da xmakan da kek yg dibawa. Uh. Naik sek je ad cg ckp aq mkin gmuk. Tersinggung lagi. Ok. Aq dah tekad. Mmg xmakan kek. Lepas tu, tabiat makan dan terus tidur membawa padah kpd diri sendiri juga akhirnya. 

Semuanya disebabkan apabila keluarga yang suka makan lewat diluar dan pulang dalam keadaan kenyang dan mengantuk. Haisyh. Masalah kan. Ok la. Now. Tekad pulak nak diet. Tapi malang, aq selalu sakit perut bila xmakan. 

Apa lagi yang aq mampu lakukan? Perlukah aq menahan sakit perut yg teramat sgt? Perlukah aq mengambil ubat kurus semua tu? Nak exercise? Ha.. memang jarang sekali. Sbb semua org yg aq ajak malas nak exercise. So. What I must do??  

Bersyukurlah kepada anda yg kurus dan badan yg tidak naik apabila anda makan bisa makan apa pun yg anda suka. tapi anda tidak berhak untuk menghina golongan yg berisi. Sekian terima kasih ♥♥♥



2 Comments:

Blogger Syarief Azman said...

betoi betoi. gilfriend sya suka diet. dia cakap dia rasa gemuk. padahal syrief tengok comel je.. haha

June 27, 2014 at 2:20 AM  
Blogger LyaNa DyaNa said...

Biasalah tu perempuan sebenarnya takut gemuk sebab nanti pakwe lari. Susah nanti..

June 27, 2014 at 6:35 AM  

Post a Comment



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Welcome to NZLieyana Official Blog. I'm Nur Zulieyana. Just call me NZ or Lieyana. I'm sweet 19. Diploma in Mathematical Sciences, UitmJ. Blogging since 2012.



 Online Users
Email: nzlieyana@gmail.com


"Jangan berhenti untuk berusaha kerana Allah sentiasa memberi kejayaan keatas apa yang kamu usahakan"